Tuesday, March 11, 2014

Reddish

Massicot necklace, Bracelet bought at Inacraft, Ring bought at Manado
Cotton ink sleveless top, DIY jeans jacket (Temmy's - my husband), Pull & Bear jeans, Nike sneaker wedges
When i was in college, DIY is one of my hobby but nowadays i rarely do it anymore. One day when my husband show this jeans jacket, eventhough its too big for me i decided to cut the long sleeves and i love how it turns out.. The shoulder part like giving a structured look and its quite crop actually, make it more fashionable ;) anyway i'm thinking to dye my hair hopefully i can show my new hair color by next week. Target: before Bali trip at April =D yep will be back to Bali after quite some time with my girls.. Can't wait!!

Tuesday, February 25, 2014

Just like that with Dresslily

Dresslily dress, Gc watch, Sou brette necklace, Silver flats bought at Sg
During my lazy sunday, i decided to wear this 3 in 1 dress.. Husband said I'm like wearing 2 different top and a skirt but actually its 3in1 dress! Haha.. Everything is already stitched together so i don't have to put em one by one ;) Found this genius at Dresslily website with affordable pricey u yeah! Definitely will be back for another items =))

ps: you can also find cute but cheap accessories at Dresslily

Friday, February 14, 2014

fbudi s/s 2014

A collection that inspired by the works of Chloe Sells


Another dreamy collection by Felicia Budi. Complete look at fbudi website

Tuesday, February 11, 2014

That night

Zara knit top, Sou brette necklace, Tag Heuer watch, D'Leia tenun bag, Melissa Shoes
Wearing this outfit to CNY dinner with my husband's family.. Yeah i'm someone's wife now..haha. But the reception itself still few months ahead thou. Btw I've been looking for a short sleeve knit top for some time and finally got it at Zara with discount price ;) for more affordable option you can find a short sleeve knit top HERE while for the similar skirt you can find it HERE. All available at Zalora website. For the tenun bag, its a custom order bag from D'Leia. I chose the leather and the tenun color and mix em into this. Super love!

Tuesday, January 28, 2014

What to wear

As i promised, here are several inspiration for what to wear on Valentine's day whether you want a sexy, feminine or playful look. Affordable options and no pink! ;P

Apricot slim ruffle dress
Cable knit pullover sweater
Sequin midi skirt
Lace mini dress
Sleveless sequined a line sundress
Polkadot bodycon dress

Tuesday, January 21, 2014

For Him

 The stylish
Chambray Shirt with Flap Pocket $ 19
Premio Chukka Boots $ 33.12

The Sporty
Muaythai Pad $ 41.3

Sports & Sleep Tracking Tool $ 42.9

The Casual
Generation 27 Swatch $ 63
Eastham Sneakers $ 65.52

The Nerdy
Astro Frames Glasses $ 36
Binoculars Cellphone Teleschope $ 36
Some valentine / birhtday gifts inspiration for your loved one based on his personality. Best part, most of them are not expensive so you can still shop for your special dinner outfit ;D

Next post will be our essential. Some inspo of what to wear for the V Day =)

Friday, January 17, 2014

Karl Karl Karl

To all Karl lovers! Hold your breath because i'm going to share Karl Lagerfeld watch line. The man who is considered as fashion guru by most of us just proven that he never fail! Below are my favorite styles from the collection =')
Karl Pop
Karl Chain
Karl Energy
Karl 7 Classic
Karl Perspektive
Karl Kourbe
Karl Zip
Karl Keeper
Karl X Tokidoki
OMG. His signature ponytail! Haha..
These tough styles are just exactly how i want a watch to be. Not so girly, unique, versatile and edgy. Must have item! Gladly you can find them at Urban Icon stores at several big cities in Indonesia such as Jakarta, Bandung, Surabaya, Bali, etc or the easier way and my favorite shopping option, online shop. Yup Urban Icon is now Karled!

More infos contact Urban Icon at Facebook or Twitter